دلایل خرید هایما اس 7 توربو

 هایما S7 توربو (Haima S7 Turbo) نمونه‌ای است از خودروهای کلاس بدنه شاسی بلند سایز متوسط ساخت شرکت خودروسازی چینی هایما که بیش از دو سال است به بازار خودروی ایران وارد شده و توسط شرکت ایران خودرو به دست مشتریان می‌رسد. به بهانه ارائه مدل جدید مجهز به سیستم توربو شارژر این خودرو، تصمیم گرفتیم که به بررسی و مرور مشخصات فنی این خودرو بپردازیم.


طراحی بدنه هایما S7 توربو
هایما S7 توربو نمونه‌ای نسبتا بزرگ بوده و ابعادی برابر با ۴.۵۳۰ میلیمتر طول، ۱.۸۳۰ میلیمتر عرض، ۱.۷۳۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی نیز برابر با ۲.۶۱۹ میلیمتر است. برای تصور بهتر می‌توان اشاره کرد این خودرو با این ابعاد در مکانی مابین هیوندای سانتافه (Hyundai SantaFe) و هیوندای توسان (Hyundai Tucson) قرار می گیرد.

طراحی بدنه این خودرو در نسل قبلی جالب و جذاب بوده و در بخش جلویی شباهت‌های بسیاری با خودرو مزدا CX-7 و داشته و در عقب مخصوصا فرم و طراحی چراغ‌ها، شباهت‌های بسیاری با خودروهای ساخت شرکت خودرو سازی آلمانی ب ام و (BMW) دارد. بهینه سازی های صورت گرفته در طراحی بخش جلویی نمای کلی این خودرو را مشابه با تویوتا پرادو (Toyota Prado) نموده است. در مجموع فرم طراحی زیبا و جذاب بوده و نمای جلو پنجره و شکل ظاهری طراحی چراغ‌ها، نمای زیبای و هماهنگی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

موتور و پیشرانه
موتور نصب شده در هایما S7 توربو یک نمونه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر بوده که نسبت به مدل قبلی و تنفس طبیعی این خودرو، عملکرد به مراتب بالاتری داشته و توانایی تولید نیرویی معادل 185 اسب بخار در دور موتور ۵.۵۰۰ RPM و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۳۰ نیوتون متر را در دور موتور ۴.۵۰۰ RPM دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

این موتور توانایی رساندن سرعت خودرو از حالت سکون به سرع ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در زمانی در حدود ۱۱ ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن نیز بنا بر اعلام شرکت سازنده ۱۷۰ کیلومتردر ساعت است. هایما S7 توربو مصرف سوخت نسبتا مناسبی داشته و این خودروی ۱.۵ تنی در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر سیکل ترکیبی (شهری / بزرگراهی) در حدود ۹.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این خودرو موفق به دریافت گواهینامه Euro 5 نیز شده است.



تجهیزات و امکانات ایمنی و کمکی رانندگی
هایما S7 توربو خودروی نسبتا مجهزی بوده و به لیست بلند بالایی از انواع تجهیزاتی رفاهی و سرگرمی، ایمن و کمکی رانندگی مجهز شده است. تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی هایما S7 توربو عبارتند از:

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز بین چرخ‌ها (EBD)
سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP
سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
سیستم کنترل کشش (TC)
دوربین کمکی ۳۶۰ درجه
سنسور پارک در بخش عقبی خودرو
سیستم نمایش فشار باد تایرهای خودرو (TPMS)
سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
گیربکس اتوماتیک (ساخت شرکت POWERTECH کشور کره)

این خودرو مجهز به چهار کیسه هوا در بخش جلویی (راننده و سرنشین جلو، راننده و سرنشین جانبی) نیز مجهز شده و کابین نسبتا امن و قابل اعتماد را برای این خودرو به وجود می‌آیورد.

منبع : سایت فیندس

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

هایما s7 در یک نگاه- ویدیو

هایما در میان هم رده‌های چینی و ایرانی خود ظاهری بسیار جذاب تر دارد و نگاه‌ها را به خود خیره کرده است.

مقایسه جک S5 و هایما S7