ترکیب حجم‌های روی رکاب، درهای جانبی و ستون‌ها، در مجموع تداعی‌کننده ترکیب عناصر ۲ سبک طراحی کره‌ای و ژاپنی است.

 طراحی خودروی هایما اس 7 (Haima S7)

در طراحی ظاهری این خودرومی‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان‌انگیز ایجاد کرده‌اند. رگه‌هایی از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرودیده می‌شود. درون کابین خودروی ۷‌S با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و عناصر مدرن شکل‌گرفته و کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان است. علم ارگونومی (ارتباط منطقی اجزا با هم) نیز در جای جای کابین قابل لمس است. چراغ‌های جلو با گرافیک زیبا و دِی‌لایت‌های‌شان در ترکیب با حجم‌پردازی گلگیرها، هارمونی خوبی در طرح ایجاد کرده‌اند. درست در بالای چراغ‌های جلو و از روی در محفظه موتور، یک برآمدگی می‌بینیم که با حرکت به سمت عقب از پایین ستون A عبور کرده و خط شانهخودرو را تشکیل می‌دهد و از زیر ستون‌های Bو C گذشته و تا ستونD در انتهای خودرو ادامه می‌یابد. سپر جلو نیز در تناسب با طرح چراغ‌ها، دارای ۲ بخش چند ضلعی در کناره‌هاست که چراغ‌های مه‌شکن را میزبانی می‌کنند.




نیم‌نگاهی به طراحی اروپایی هایما ۷‌S در نمای کناری هم خوش‌تراش است. ترکیب حجم‌های روی رکاب، درهای جانبی و ستون‌ها، در مجموع تداعی‌کننده ترکیب عناصر ۲ سبک طراحی کره‌ای و ژاپنی است.


در واقع در نمای کناری هم باید به طراحان این خودرو نمره قبولی داد، زیرا نمای کناری هرگز خسته‌کننده و تکراری نیست، اما نمای عقب کمی متفاوت است. در این قسمت، سبک شکل دهی‌بدنه بیشتر با سبک خودروسازان اروپایی تناسب دارد. به‌ویژه در فرم‌دهی به چراغ‌های عقب می‌توان تاثیرات سبک آلمانی را دید که البته زیبا هم از کار درآمده است.


در پایین سپر عقب نیز ۲ خروجی اگزوز ۴ ضلعی تعبیه شده که چاشنی اسپرتی را به نمای عقب اضافه می‌کند. در کل طراحی این خودرو زیبا و جذاب است و در عین حال این هیجان بعد از مدتی فروکش نمی‌کند و خسته‌کننده نخواهد شد.


هایما S7 توربو :

در پاسخ به تقاضای مشتریان، شرکت ایران خودرو با استفاده از تکنولوژی روز اقدام به تولید خودرو ھایما با موتور قدرتمند توربوشارژ نموده است.


محصول جدید ھایما توربو شارژ ضمن برخورداری از زیبایی ، ایمنی و تجھیزات مناسب، دارای موتور پرقدرت مجھز به توربو شارژر بوده و میتواند بعنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد. از جمله مزایای موتورھای توربوشارژ :

۱ -افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور

۲ -افزایش راندمان و بھره وری سوخت

۳ -احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی


منبع: ویکی آرتیکلز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

هایما s7 در یک نگاه- ویدیو

هایما در میان هم رده‌های چینی و ایرانی خود ظاهری بسیار جذاب تر دارد و نگاه‌ها را به خود خیره کرده است.

مقایسه جک S5 و هایما S7